jun 11 2020
Nieuws

‘Het ondenkbare denkbaar maken’ zei de Franse president Macron midden april in een interview. Een uitspraak die in januari nog op hoongelach onthaald zou zijn. Maar inmiddels weten we beter, want sinds medio maart leven we in een sciencefictionfilm met een onvoorstelbaar scenario. Nieuwe begrippen zoals lockdown, groepsimmuniteit, social distancing, preteaching, … zijn nu dagelijkse kost en mondmaskers zijn de nieuwe, verplichte modetrend. Ons economisch, sociaal en gezinsleven staat op zijn kop en volgens virologen en pandemie-deskundigen is een terugkeer naar ons ‘vorig leven’ nog niet voor morgen!

 

2020 was voor ons nochtans gunstig gestart. De Tijd meldde in haar editie van 23 januari dat de consument de toegevoegde waarde van zijn of haar verzekeringsmakelaar erg waardeert. En uit cijfers bleek dat het marktaandeel van de onafhankelijke verzekeringsmakelaar opnieuw gestegen was. Een vertrouwen waarvoor we onze klanten graag bedanken.

 

Enkele weken later werd het ‘ondenkbare denkbaar’ en kregen we met z’n allen een les in nederigheid. De vele overlijdens, vooral in onze rustoorden, stemden iedereen droevig. Ons unieke verzorgingssysteem botste tegen zijn grenzen en onze overheid moest ‘ondenkbare’ maatregelen nemen. We zagen hoe COVID-19 het goede in de mens naar boven haalt. Spontaan ontstonden er overal hartverwarmende solidariteitsacties, vooral voor zorgverleners die vanop de eerste lijn tegen een ongrijpbare vijand streden.

 

Zoals alle bedrijven moesten ook wij de organisatie van ons kantoor van de ene dag op de andere aan passen aan de nieuwe situatie. Dankzij de ver doorgevoerde digitalisering konden we de continuïteit van onze dienstverlening blijven waarborgen, met dank aan onze medewerkers. Telewerk werd de norm met een beperkte bezetting op kantoor. Nieuwe tools, o.a. videogesprekken, deden vroeger dan voorzien hun intrede en via onze klantenzone bleven wij gemakkelijk bereikbaar.

Het voelt vreemd aan om na deze bizarre periode de draad terug op te nemen. Hoe onze maatschappij in de nabije toekomst zal omgaan met deze crisis is moeilijk te voorspellen. Het lijkt onwaarschijnlijk dat we straks weer aan de slag gaan als vanouds.

 

De solidariteit – die ook de basis is van ons beroep – die we in deze coronatijd zagen, is erg hoopgevend voor de toekomst. We kijken hoopvol uit naar de normalisering van onze activiteiten.

Artikelen uit de sector

jan 03

Verzekering kunstvoorwerpen

De historisch lage rente op onze spaarboekjes doet mensen zoeken naar andere vormen om te beleggen. Aandelen zijn dan doorgaans hét middel om het rendement op te krikken. Maar vaak kiezen beleggers ook om kunst te kopen.
Lees het artikel arrow_right_alt
jan 03

Last van bovenmatige burenhinder?

Beter een goede buur dan een verre vriend. Een spreekwoord dat we allemaal kennen. Een goede relatie met je buren is belangrijk. Maar wat als het scheef zit? Ook tv-programmamakers maken gretig gebruik van dergelijke verhalen voor reality-tv.
Lees het artikel arrow_right_alt
jun 28

Bob én schade aan een (uit)geleende auto?

Heel wat mensen lenen hun auto al eens uit, of lenen soms zelf het voertuig van een vriend of familielid. Zeker in coronatijden, nu mensen vaker een alternatief zoeken om het openbare vervoer te vermijden. Dat brengt ook vragen met zich mee rond de nieuwe occasionele bestuurder van het ontleende of uitgeleende voertuig, zeker als die niet over een eigen voertuig beschikt.
Lees het artikel arrow_right_alt